lördag 16 januari 2010

5 veckor kvar....

5 veckor kvar på föräldraledigheten och sen börjar jag jobba igen - känner mig inte redo ännu! Ingrid är snart på g att sitta själv utan att man håller henne, jag ger det en vecka eller två till. I veckan var vi på babydate igen med massor av andra bebbar, Ingrid var yngst. En liten flicka som hette Ashley var drygt en vecka äldre än Ingrid och hade nu lärt sig att sitta, men hon var liten och späd. Igår var vi hemma hos Lina och Fausto som bor på samma gata som oss - vi skulle prata Seychellerna. De var där över julen och gav oss massvis med bra tips inför vår resa om en månad. Det jobbiga för oss just nu är att vi inte kan betala hela resan på en gång. I detta cash-samhälle tar bankerna ut 5% när man betalar via VISA-kort vilket skulle bli mycket för vår del då resan är dyr. Istället måste vi ta ut från bankomat men man kan bara ta ut 700 000 shilling per dag och vi ska nu punga ut med över 4 miljoner.... Ja, det är ugandiska shilling så låt er inte förledas av beloppet! Men dyrt är det likväl.

I alla fall, de hade en fantastisk pool i sin gemensamma trädgård och barnen badade, dök och simmade. Sen när de var klädda igen ramlade Thelma i! Läskigt faktiskt men Fausto var snabb att ta tag i henne och hon verkar inte ha fått något djupt trauma. Usch och fy ändå.

Jag har beställt en fiiin present till Mollys 7-årsdag nästa vecka från Internet. Leveransen ska ske till en svensk konsultväninna som kommer ner till Uganda nästa vecka. Men...jag gjorde beställningen i mitt namn och nu kan hon inte hämta ut paketet på ICA hemma!! Vi håller på att försöka skriva fullmakter och annat byråkratiskt så att paketet kan hämtas ut innan hon far ner hit på tisdag morron. Suck för Sverige ibland. Nu iväg på thaimiddag med amerikanska vänner till oss, ska bli gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar