onsdag 24 februari 2010

Paradisöar, tand och baciller




Ja, så skulle man kunna sammanfatta de senaste tre veckorna sen här skrevs sist. Vi har tillbringat en helt fantastiskt underbar semester på Seychellerna. Det är ju sånt man kan ha råd med, med lite god vilja, när man är stationerad i Uganda. Tre timmars flygresa från Nairobi, perfekt. Nu är ju vi såna som inte vill ligga på en strand hela tiden så det blev fyra nätter på en ö - underbara Praslin - en heldagsutflykt till lilla La Digue som var det bästa på resan, och sen tre nätter på stora ön Mahé som inte var alls lika mysigt men rätt OK ändå. Ingrid skrämde slag på oss genom att få hög feber på natten innan vi skulle åka sjösjukekatamaran till Mahé. Efter 4 timmar på sjukhuset i huvudstaden Victoria med diverse blodprov, malariatester och annat visade det sig att det var hennes första tand som ville göra dramatisk entré!




Jag har börjat jobba efter 8 månaders ledighet.... men tji fick jag. Redan första dagen mådde jag kass och vad händer? Jodå, jag har fått nån form av förmodad amöba i kombination med gastroenterit (eller vad det nu heter) och har legat i sängen i tre dagar och varit sååå sjuk. Jag som ALDRIG är sjuk och aldrig haft magproblem i Uganda. Läkaren menade på att de flesta av oss som bor här har amöba i magen sen första början men att det inte bryter ut några problem förrän man får nåt annat, som typ matförgiftning, salmonella eller så. Jaha, kul. Min vikarie och jag som skulle gå igenom allt på jobbet denna vecka... Hoppas nu på snabb tillfriskning så att livet kan gå tillbaka till det normala!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar