måndag 16 november 2009

Varannandagsväder

Usch och fy, inte nådigt med bara kring 20 C! Först regnar det hela natten, sen blir det snorkallt till frukost, sen kommer fukten och värmen och man byter om till kjol eller shorts igen någon timma och så är regnet och kylan tillbaka. Suck. Har idag tagit med min kära kusin och make på en liten sightseeing till Kampalas svar på Saks New York, eller kanske snarare NK Stockholm - Garden City mall. Växling av pengar, inköp av billig blended whisky samt kartor. I morron åker de ner den 10 timmar långa färden ner till Ulfs och mina vänner bergsgorillorna i Bwindi, familjen...vad hette de nu...Habanyaniya eller nåt sånt. Håller tummarna för att de inte behöver vandra i 8 timmar för att lokalisera gorillorna och för att det inte blir spöregn. Är lite avis. Det var nu exakt ett år sen vi var i Bwindi och längesen jag reste runt i landet. Så fort Ingrid fyllt 11 kg och kan proppas full med malariaprofylax kan vi ju åka ut igen, hela familjen, på safari och nationalparker och annat. Lake Mburo hägrar, samt Murchison Falls igen, samt tur till Serengeti, och så Mocambique och så var det ju Victoriafallen också...huja, hur ska man hinna med allt? Idag fick jag den officiella förfrågan om jag vill förlänga mitt kontrakt ytterligare ett år, dvs ett fjärde år till sommaren 2011. Svar: JA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar