söndag 8 november 2009

Söndagslunk


En helt igenom vanlig söndag i Kampala. Snart åker vi till Kabira för att simma i poolen eftersom tjejerna tjatat hål i huvudet på oss hela morgonen. Jaa, tänka sig att vi har påbörjat en blogg, vem hade kunnat tro nåt sånt? Nu är vi tillbaka igen från utflykten. Vilken urrutten service på den förbannade restaurangen, jag kokade över! 50 minuter att bli serverad...trist påminnelse om sovjetländerna, blä. Slöa servitriser som inte ger information om att rätten man beställt tar minst 45 minuter att laga. Lika bra att inte sura ihop helt. Tjejerna simmade som vattendjur och Ingrid låg och myste i sin vagn...nu skrattar hon i babygymmet. Nöjd bebisdag!

3 kommentarer:

  1. Ni ville hq kommentarer: här kommer en första! Vilken härlig dag, trots allt, trots dålig service på reston. Är barnen nöjda, är det i regel en bra dag, eller hur? Snacka om att man nog är mer förälder än man/kvinna ibland...
    Här öser novemberregnet ner, ett barn gör läxor, två ser på tv, Miguel är på jobbet (jo, det är söndag!) och själv har jag städ/tvätt/strykdag. Erkänn att ni är avundsjuka!?
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Sure, jag ska försöka läsa blogg. Har inte hittills varit min grej, men man kanske kan ändra sig...jag skriver ner ackorden till låten du ville ha, skannar den och mejlar. Sedan är det upp till ackompanjatören att tolka harmonierna. Lycka till! Kommer inom några dagar. Martin

    SvaraRadera
  3. En liten kommentar från den äldre generationen också. Det är ju Fars dag, tack för grattis-sms! Här är en gråtrist dag, och Sverige förlorade i hockey mot Finland med 7-0. Annars är det mesta OK. Fortsätt blogga, jag kanske också vänjer mig. Kram Pappa

    SvaraRadera