torsdag 25 mars 2010

En heltidsarbetande mullvad

Märks det att jag börjat jobba eller? Jag hinner inte längre skriva lika duktigt som jag gjorde när jag var mammaledig. Trist men sant. Det har varit så hektiskt sen jag började jobba så jag har fått dålig hy. Inge' bra alls. Molly är hostig, Thelma mår bra och Ingrid håller på att vänja sig vid vår nya tillfälliga nanny Antonia som är urtrevlig och bra. Nästan så man hoppas att hon kan stanna kvar längre. Vi får se. Många åker nu på påsklov, mamma och pappa är tillbaka från en vecka i Karibien på kryssning. Själv ska vi ingenstans... men om 14 dar kommer Katarina och Clara från Frankrike och då jäklar ska vi till Murchison! Jag har nämligen safariabstinens, har inte varit ute i landet sen november -08 då vi var hos våra kära vänner bergsgorillorna. Igår var jag i och för sig i dear old Jinja fast då med de tekniska arbetsgrupperna från hälsoministeriet som jobbar med nya hälsosektorstrategin.

Idag har jag i alla fall klippt mig och färgat fågelboet, det blev kanonfint. Frisörskan är rekommenderad från vänner och mammor jag träffat från barnens skola. Hon var sydafrikanska med sin härliga typiska dialekt och gravid i sjätte månaden. Dyrt men värt varenda shilling. Sen fastnade jag självklart i bilköer med stinkande lastbilar som pruttar ut svart diesel mitt framför ögonen på mig. Undrar ibland hur våra lungor egentligen ser ut efter snart 3 år i Kampala? Vill inte tänka på det...

1 kommentar:

  1. Catarina Widholm29 mars 2010 kl. 09:13

    Jag har också klippt mig, ser ut ungefär som Tjorven i vi på Saltkråkan... :-) Luggen är extremt kort, blev så där men den växer snart ut... Italien var fantastiskt otroligt härliga dagar. Först en dag i Bergamo och resa längst med Gardasjön till Trento för att hälsa på Chrille och Kicki och sedan tre dagars skidåkning i Dolomiterna!!! Sista dagen spenderade vi i CAnazei och jag köpte pjäxor och sedan brummade vi mot Bergamo på motorvägen i sisådär 140km/timmen - det gick fort :-) Ha det gott kram Cat.

    SvaraRadera