tisdag 12 februari 2008

Tennis

Spelade tennis med Pål idag. Jag måste, om än motvilligt, säga att varken han eller jag är några fantomer på denna nobla sport. Men skam den som ger sig. Vi fick över några bollar så det liknade tennis i alla fall. Sedan började vi räkna bollarna. Jag vann med 6-2 och det var väl huvudsaken, eller?

Att bege sig ut och handla mat i denna stad är ett kapitel för sig. Å andra sidan är det en intressant upplevelse, om än utmattande. Imorse skrev jag tillsammans med vår kock en lista över vad som behövde handlas. Listan blev inte så lång. Men jag fick ändå åka till fyra olika affärer för att få ihop nästan allt. Det är stunder som denna som göra att hemlängtan blir starkare. Tänk att bara kunna gå till affären, och där kunna handla allt som man har tänkt sig och sedan gå hem igen. En normal inhandling tar kanske max en timma hemma i sverige. Här kan det ta tre eller fyra timmar tack vare trafiken samt att jag måste åka till flera affärer.

Ikväll hade vi middag för Ulrikas konsulter som är här på besök. Det var en trevlig och lagom tillställning. Molly och Thelma blir alltid lite uppspelta när vi har gäster så det gick livat till från deras sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar